Thursday, November 27, 2014

BANDUNG THROWBACK -OCTOBER 2012

DAY  1 : LCCT - BANDUNG

Assalam…

Belum ada idea lagi nak tulis pasal trip pangkor tu.. haha…so aku cerita pasal trip second time aku ke Bandung dengan Family abg aku Aizul dan family kakak ketiga  aku, teh Sal. Ni pun dah banyak lupa sebab dah lama sangat dah trip ni..

So rombongan cik kiah ke Bandung kali ni selain aku ialah abang aku Aizul, isteri dia Has dan Adam si kecik yang baru umur 5 bulan time tu, kakak aku Teh Sal dan abg ipar aku Ayah Teh Syed dan anak bongsu dia Pya, anak teh yang sulung , Rizal & isteri Anies & baby Khaleef dan juga anak keempat teh, Ain & suami Sahrim serta anak sulung Aymin

Ahli rombongan dari kiri... Sahrim, Aymin, Rizal, Anies,  Khaleef, Teh Sal, Has, Adam (tido dalam stroller), Tuan Tanah, Pya, Ain & Ayah Teh Syed & photographer Aizul...


Macam biasa la..urusan booking flight, accommodation, budget, itinerary semua aku yang handle la. Kali ni aku book accommodation & transport dengan Iwan, owner Setiawan Transport. Our accommodation ni actually villa 5 bilik, besar dan sangat selesa.  Walaupun just guesthouse tapi aku ambil pakej sekali dengan breakfast. Ada juga staff husband and wife yang datang bersihkan villa ni pagi-pagi. Dorang pun stay dalam kawasan villa ni..  ada rumah untuk dorang kat tepi Villa ni.

Coffee tea memang dorang provide sekali dengan water dispenser so memang ok sangat la untuk group yang besar macam kami ni


Ruang Makan & dapur

Ruang lepak-lepak... 



Ruang lepak tepi rumah..... juga untuk breakfast 

Flight kami ke Bandung jam 6.25 petang. On the way ke airport tu memang hujan lebat but by the time nak take-off tu langit dah ok so flight memang smooth je. Kami sampai di Bandung airport jam 7.25 malam. Urusan keluar pun tak ada masalah sangat. Keluar je memang driver (lupa plak  nama sebab dah lama sangat) dari Setiawan transport tu dah tunggu so settle masuk barang dalam Van Suzuki Elf terus gerak ke Restoren Karamba untuk dinner. Suzuki Elf ni memang sangat-sangat selesa, kakak ipar aku Has siap boleh berdiri la dalam van ni.. haha

1st day ni tak banyak sangat gambar sebab sampai pun dah malam… semangat nak bergambar tu belum muncul lagi…Esok baru bermula aktivity jalan-jalan cuci poket a.k.a shopping.... ;)


to be continue...

No comments:

Post a Comment